Kreft(er)

Det er en stund siden jeg har oppdatert her på bloggen.

Mina Sofie har hatt en del avtaler på sykehuset, og heldigvis står alt bra til med henne.

Medisin-doseringen er økt og vi har lite epilepsi anfall om dagen.
Synet til Minamor er også i god utvikling, så mye positivt å glede seg over.

Hun har også igjen vært på hørselstest, men vi er usikker på om den er god nok, så neste steg er å få dyp søvn eller narkose for å få testen maksimal.

Er så glad for fin og jevn utvikling på Minamor om dagene.
Vi opplever en mer våken og aktiv jente, med masse godt humør, og nye små kommunikasjons tegn som hun har begynt å gi oss ❤







Pappa William har slitt mye med magen sin de siste månedene.
Det har vært ut og inn av sykehus og tester opp og ned og i mente.
Uten at de egentlig har klart å finne ut hva som er galt.
Det har vært CT, MR, Ultralyd, blodprøver, endoskopi, gastroskopi og celleprøver. Pluss pluss....

Men i går fikk vi den triste nyheten, William har fått ondartet kreft.
På dato, ett år etter den store hjerte operasjonen hans.

Noen få ord som vil forandre livet vårt. Ordet kreft er lammende, i
tillegg til sjokket, følelsen av sorg, frykt og en usikker fremtid.
Vi vil nok møte utfordringer i hverdagen og endringer av rutiner.

Så nå skal vi kjempe en ny kamp, og alt annet ble plutselig satt litt på vent.
Vi henter på ny, uante krefter fra ett hemmelig sted og er takknemlige for all styrke som ligger inni oss.

Tenker på William min, og hvordan han har det nå. Tenker på barna hans og på svigermor. Alle skal vi takle denne nyheten og gå igjennom følelser det er vanskelig å sette ord på.

Tenker på hva dette vil bety for oss, jeg vet rett og slett ikke om jeg er sterk nok til å ta vare på Minamoren, gi William den støtten og kjærligheten han trenger og å håndtere ombygging av huset og gå i full jobb.

Noe må nok vike og da blir det huset, det kjenner jeg blir det enkleste.
Men det vil jo gjøre til at løftene og bæringen på Minamor blir forlenget og at jeg vil kjenne det som ekstra belastning på kroppen min.
Men vi må ta de viktigste kamper først.

❤ Ta vare på hverandre 

Kommentarer