Hva skjer i Mai 🌞


Da har jeg på en måte komt rundt med oppdateringen på hva som har skjedd i livet vårt fra Mina Sofie  ble født og frem til idag.
Alle tankene jeg har hatt og alle følelsene  jeg har vært igjennom.

Nå går jeg over i en ny fase og vil skrive om hverdagen vår.
Men det blir ikke oppdateringer hver dag for det vil kjede dere 😨😁






Så jeg tenker annenhver dag så ser jeg om det er for mye eller for lite.
Jeg vil sikkert føye på en del info som ikke har komt med i tidligere innlegg.
Enten at jeg har glemt å ta det med eller tenkt at det kan skrives senere.

Denne måneden har vi en del avtaler, noen ganske interessante og spennende som vi gleder oss til.

I går var vi på helsestasjonen og målte og veide Minamoren og hun har strekt seg 1 cm siden sist og økt 500gr i vekt
(og den må vi passe litt på så hun ikke legger på seg for fort eller for mye)
vi er litt oftere på helsestasjonen enn andre barn, vi er der 1 gang i måneden.
I går målte vi også hodeomkretsen. 
Den er jo liten på Mina Sofie pga den underutviklete lillehjernen.
Barn med denne diagnosen stopper hodet å vokse ganske tidlig, de som fremdeles viser en vekst er fremdeles i utvikling og utvikling er positivt. Mina Sofie har vokst i hodet med 0,8 cm siden sist vi målte som var i slutten av oktober 2016, altså 6 måneder siden.
Liten vekst, men der er vekst 🖒🤗
Minamoren var i storform og sjarmerte helsesøster med smil, gó lyder og mye aktivitet på krypematten 😊

Neste uke skal vi få treffe professoren i genetikk igjen, og det blir spennende å høre hva han vet om Mina Sofie sin diagnose.



Skal du ta bilde no igjen !




           
Uken etter der skal vi på Barnehabiliteringen og treffe teamet til Mina Sofie der.
Barne lege, spesial sykepleier, ergoterapeut og sosionom.
Det er alltid spennende å høre hva de tenker om utviklingen og fremtidsplaner de har.
Vi har og Nettverksmøte denne måneden der de som jobber med Mina Sofie samles og snakker om utvikling og fremtidsplaner. ❤



Kommentarer