Årets første blogginnlegg så
Godt Nyttår folkens ❤

2017 har vært et tøft år, vi har opplevd mye følelser, bekymringer, nedturer og oppturer.
Men vi har komt oss igjennom og står sterkere enn før.
Vi ser frem til et nytt innholdsrikt år og ønsker 2018 velkommen.







Julen har vært fin for store og små her hos oss.
Fine minner vi tar med oss videre og gjemmer i våre hjerter.
Det har vært så deilig å ha hele dager sammen med Minamoren og hennes storesøster og storebror .
Lek i snø, film og popcorn. Fyr i ovnen, god mat og flotte gaver under treet og Mina sov seg igjennom raketter og nyttårs-støy.

Utenom diagnosen sin, er Mina Sofie et barn som er veldig frisk. 2 ganger har jeg holdt Minamoren hjemme fra barnehagen, første gang med lungebetennelse i mars 2017 og nå med influensa.
2 ganger har barnehagen ringt og sakt at Minamor er pjusk, og jeg har måtte hente, og da med oppkast.

Det verste jeg vet er når Mina Sofie er syk. Når du har et barn som ikke uttrykker seg stort eller har språk, er det så vanskelig å hjelpe henne.
Når matlysten avtar blir også medisinering vanskelig. Det kan resultere i hyppige og sterke epilepsianfall og dehydrering.

Jeg har stor redsel for omgangssyke med oppkast, da er det ikke bare medisinering og dehydrering men også kvelning / tette luftveier jeg er redd for.
Jeg er redd for at hun blir liggende med nesen i oppkastet sitt.
Heldigvis har det til nå gått bra og håper at det fortsatt vil gjøre det.

Mina Sofie sliter med en del slim i luftveiene sine og blir fort tett.
Dette er vanlig for diagnosen hennes, men en liten forkjølelse eller influensa gjør situasjonen litt kritisk. Vi må konstant følge med og vi vurderte sykebil denne gangen fordi hun hadde store problemer med å puste.

Minamoren sittesov på sofaen hele døgnet, slik at vi kunne passe på og følge med henne hele tiden.
(Siden soverom er i andre etasje)
Jeg sov sammen med henne på sofaen og hun holdt meg i hånden hele natten lang ❤
Mina Sofie var heldig denne gangen, hun ble fort frisk igjen, tok bare 3 dager.
Hun er helt utrolig fantastisk, denne vakre lille jenta vår. Ingen sutring og ingen gråt igjennom disse feber dagene.
Lille unike gullet vårt ❤






Ellers

Mina Sofie er i godt humør, og vi ser så mye vilje og styrke i henne.
Det er små fremskritt å se, og vi jubler og venter i spenning på om noen koder snart blir knekt, vi krysser fingrene ❤




Kommentarer

Legg inn en kommentar